23 April 2014

Apabila Allah menghendaki kebaikkan hambaNya, maka Ia akan dipercepat siksa baginya di dunia.. '
(HR Tirmidzi)

‘Siapa dikehendaki oleh Allah mendapat kebaikan, maka ia akan ditimpakan musibah (sesaat).
(HR Bukhari)

‘Sesungguhnya, kualiti pahala terletak pada kualiti cubaan. Siapa Redha, Makai akan mendapatkan redha dari Allah dan siapa kecewa, maka ia akan mendapat murka dari Allah.’
(HR Tirmidzi)

‘Siapa dikehendaki oleh Allah mendapat kebaikan, maka ia akan ditimpakan musibah (sesaat).’
 (HR Bukhari)

' Sesungguhnya, kualiti pahala terletak pada kualiti cubaan. Siapa rela, maka ia mendapatkan redha (dari Allah) dan saiapa kecewa, maka ia mendapat murka (dari Allah) '
(HR TIrmidzi)

 So, basically, seseoarang itu akan diuji oleh Allah apabila Allah mengkehendaki kebaikkan baginya, dan tahap ujian itu hanya Allah yang mengtahui sejauh mana tinggi ujian itu pada hambaNya..

Mungkin ujian ‘A’ kepada seoarang hamba terasa amat perit & pedih sedangkan pada hamba yang lain, nampak seperti hanya ujian kecil sahaja. Jadi kalau dilihat pun pedih ujian yang menimpa kepada seseorang, lagilah pedih buat yang melaluinya.
Mungkin dari situla kata2 “Berat mata memandang, berat lagi mahu memikul” hadir..

With all the recent events that occur lately, with the vanishing flight, continuous bus crash cases each day, does it ever cause us to think, why all of these befall now?

There must be something Allah want us to look upon & ponder that had caused us to be tested in such manners..

And we can just blame on the upper level position, but we need to look at each of us.. For us to ponder, think and improve ourselves here.
For me to improve myself..

-till then-

Watermark theme. Theme images by compassandcamera. Powered by Blogger.